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FAQs

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宿泊約款

宿泊約款 ACCOMMODATION CLAUSE

  1. 第1条(適用範囲)

    1. 当社ホテルチェーンに加盟する宿泊施設(以下、当ホテルといいます)に関し、宿泊客との間で締結する宿泊契約及びこれに関連する契約は、本約款の定めるところによるものとし、本約款に定めのない事項については、法令又は一般に確立された慣習によるものとします。
    2. 個別の宿泊契約において、本約款(別表を含む)と異なる事項を合意した場合は、当該事項が本約款に優先して適用されます。
  2. 第2条(宿泊契約の申し込み)

    1. 当ホテルに宿泊契約の申し込みをしようとする方は、次の事項を当ホテルに申し出ていただきます。
      1. (1)宿泊者名
      2. (2)宿泊日及び到着予定時刻
      3. (3)宿泊者又は予約者の連絡先
      4. (4)宿泊料金(諸税を含む)
      5. (5)その他当ホテルが必要と認める事項
    2. 宿泊客が宿泊中に前項第2号の宿泊日を越えて宿泊の継続を申し入れた場合、当ホテルは、その申し出がなされた時点で新たな宿泊契約の申込みがあったものとして処理します。
  3. 第3条(宿泊契約の成立等)

    1. 宿泊契約は、当ホテルが前条の申し込みを承諾した時、承諾の旨をインターネットの当ホテルの予約受付用サイトURL(以下、当サイトといいます)に表示した時、または、その旨の電子メールが宿泊客の指定するメールアドレスを管理するサーバーに到達した時に成立するものとします。
    2. 前項の規定により宿泊契約が成立したときは、宿泊期間(3日を超えるときは3日間)の基本宿泊料を限度として当ホテルが定める申込金を、当ホテルが指定する日までにお支払いいただきます。
    3. 申込金は宿泊客が最終的に支払うべき宿泊料金に充当し、第6条及び第18条の規定を適用する事態が生じたときは、取消料に次いで賠償金の順序で充当し、残額があれば第12条の規定による料金の支払いの際に返還します。
    4. 第2項の申込金を同項の規定により当ホテルが指定した日までにお支払いいただけない場合は、宿泊契約はその効力を失うものとします。但し、申込金の支払期日を指定するに当り、当ホテルがその旨を宿泊客に告知した場合に限ります。
    5. 当ホテルが当サイトに誤った宿泊料金を提示し、当該宿泊料金に基づき宿泊契約の申込みをされ、当ホテルが承諾した場合は、当該料金がその前後の期日の宿泊料金に比べて著しく低廉であるときは、当該料金につき「限定」、「特別」、「キャンペーン」等の低廉である理由の表示のない限りは、民法上の錯誤による承諾であることから、宿泊契約は取り消しとさせていただき、速やかにその旨の通知を差し上げます。
  4. 第4条(申込金の支払いを要しない特約)

    1. 前条第2項の規定にかかわらず、当ホテルは、契約の成立後同項の申込金の支払いを要しないこととする特約に応じることがあります。
    2. 宿泊契約の申込みを承諾するに当り、当ホテルが前条第2項の申込金の支払いを求めなかった場合及び当該申込金の支払期日を指定しなかった場合は、前項の特約に応じたものとして取り扱います。
  5. 第5条(宿泊契約締結の拒否)

    1. 当ホテルは、次に掲げる場合において、宿泊契約の締結に応じないことがあります。
      • (1)宿泊の申込みが、本約款によらないとき。
      • (2)満室により客室の余裕がないとき。
      • (3)宿泊しようとする者が、宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をするおそれがあると認められるとき。
      • (4)宿泊しようとする者が次のイからハに該当すると認められるとき。
        1. イ) 暴力団員による不当な行為の防止等に関する法律(平成3年法律第77号)第2条第2号に規定する暴力団(以下「暴力団」という。)、同条第2条第6号に規定する暴力団員(以下「暴力団員」という。)、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
        2. ロ) 暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
        3. ハ) 法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの
      • (5)宿泊しようとする者が、他の宿泊者に著しい迷惑を及ぼす言動をした場合。
      • (6)宿泊しようとする者が、当ホテルもしくはその従業員に対し暴力的要求行為を行い、または合理的範囲を超える負担(当ホテルで提供していないサービスの提供を繰り返し要求する行為や不当に当ホテルの従業員を長時間拘束する行為を含みます)を要求した場合。
      • (7)宿泊しようとする者が、旅館業法第5条1項1号に定める特定感染症の患者等であるとき。
      • (8)天災、施設の故障、従業員の不足、その他やむをえない事由により宿泊施設に余裕がないとき。
      • (9)各都道府県・市町村の条例で特に定める事由があるとき。
      • (10)保護者の許可のない未成年者のみが宿泊するとき。
      • (11)宿泊の申し込みをした者が、予約した部屋につき経済的利益を図る目的を秘して申し込みをしたとき。
  6. 第6条(宿泊客の契約解除権)

    1. 宿泊客は、当ホテルに申し出て、宿泊契約を解除することができます。
    2. 当ホテルは、宿泊客がその責めに帰すべき事由により宿泊契約の全部又は一部を解除した場合は、別表に掲げるところにより、取消料を申し受けます。但し、当ホテルが第4条第1項の特約に応じた場合にあっては、その特約に応じるに当たって、宿泊客が宿泊契約を解除したときの取消料支払義務について、当ホテルが宿泊客に告知したときに限ります。
    3. 当ホテルは、宿泊客が連絡をしないで宿泊当日の午後8時(予め到着予定時刻が明示されている場合は、その時刻を30分経過した時刻)になっても到着しないときは、その宿泊契約は宿泊客により解除されたものとみなし処理することがあります。
  7. 第7条(当ホテルの契約解除権)

    1. 当ホテルは、次に掲げる場合においては、宿泊契約を解除することがあります。
      • (1)宿泊客が宿泊に関し、法令の規定、公の秩序若しくは善良の風俗に反する行為をする恐れがあると認められるとき、または同行為をしたと認められるとき。
      • (2)宿泊客が次のイからハに該当すると認められるとき。
        1. イ) 暴力団、暴力団員、暴力団準構成員又は暴力団関係者その他の反社会的勢力
        2. ロ) 暴力団又は暴力団員が事業活動を支配する法人その他の団体であるとき
        3. ハ) 法人でその役員のうちに暴力団員に該当する者があるもの
      • (3)他の宿泊者に著しい迷惑を及ぼす言動をした場合又はそのおそれがある場合。
      • (4)宿泊しようとする者が、旅館業法第5条1項1号に定める特定感染症の患者等であるとき。
      • (5)当ホテルもしくはその従業員に対し、暴力的要求行為を行い、または合理的範囲を超える負担(当ホテルで提供していないサービスの提供を繰り返し要求する行為や不当に当ホテルの従業員を長時間拘束する行為を含みます)を要求した場合。
      • (6)天災等不可抗力に起因する事由により宿泊させることができないとき。
      • (7)禁煙客室での喫煙(電子タバコ、加熱式タバコ等による喫煙を含む)、消防用設備に対するいたずら、その他当ホテルが定める利用規則の禁止事項に従わないとき。
      • (8)宿泊契約成立後に第5条(10)(11)に定める事由が判明したとき。
      • (9)実際には宿泊する意思がないにもかかわらず、宿泊の申込みをしたとき。
      • (10)宿泊客が本約款、当ホテルの利用規則その他別途定める約款等に違反したとき。
    2. 当ホテルが前項の規定に基づいて宿泊契約を解除したときは、宿泊客がいまだ提供を受けていない宿泊サービス等の料金はいただきません。但し、前項第6号以外の事由による場合には、いまだ提供を受けていない宿泊等のサービス等の料金相当額の違約金を申し受けます。この場合、第18条に基づく請求を妨げられるものではありません。
  8. 第8条(宿泊の登録)

    1. 宿泊客は、宿泊当日、当ホテルのフロントにおいて、次の事項を登録していただきます。
      • (1)宿泊客の氏名、年齢、性別、住所及び連絡先
      • (2)外国人にあっては、国籍、旅券番号、入国地及び入国年月日
      • (3)出発日及び出発予定時刻
      • (4)その他、当ホテルが必要と認める事項
    2. 宿泊客が第12条の料金の支払いを、宿泊券、クレジットカード等通貨に代わり得る方法により行おうとするときは、予め前項の登録時にそれらを提示していただきます。
  9. 第9条(客室の使用時間)

    1. 宿泊客が当ホテルの客室を使用できる時間は、午後3時から翌朝午前10時までとします。(一部例外のホテルもございます)但し、連続して宿泊する場合においては、到着日及び出発日を除き、終日使用することができます。
    2. 当ホテルは、前項の規定に関わらず、同項に定める時間外の客室の使用に応じることがあります。この場合には次に掲げる追加料金を申し受けます。
      • (1)超過1時間につき1名1,000円 2名1,500円 3名2,000円 4名2,500円 5名以上3,000円(株式会社グリーンズが運営するすべてのホテルを対象とします。)
      • (2)前号に関し、延長は午後2時までを限度とします。
    3. 2泊以上連続して同一の客室に宿泊される場合において、当ホテルは原則として当該客室の清掃を毎日行うものとします。なお、宿泊客から清掃不要のお申し出があった場合、又は清掃不要のプランの場合にかかわらず、4泊以上連続して同一の客室に宿泊される場合においては、衛生管理の観点から当ホテルは少なくとも3日経過毎に1度、客室に入室し清掃を行うものとし、宿泊客はこれを拒否できないものとします。
    4. 前項の客室の清掃にあたっては、当ホテルは、当ホテルのスタッフが宿泊客の私物に触れることのないよう、宿泊客に協力を求めることができるものとします。なお、当ホテルが安全・衛生管理上必要と認める場合には、宿泊者に客室の移動(変更)を求めることができるものとし、宿泊客はこれを拒否できないものとします。
  10. 第10条(利用規則の遵守)

    1. 宿泊客は、当ホテル内においては、当ホテルがご案内する利用規則(施設内に掲示されているご案内等を含みます)に従っていただきます。
    2. 宿泊客は、宿泊約款および利用規則のほか、当ホテルが安全、衛生上の観点から適切であると判断して行う指示に従っていただきます。宿泊客が正当な事由なく当ホテルの指示に従わない場合、第5条及び第7条の規定に準じて、当ホテルは宿泊を拒絶し、又は宿泊契約を解除し、宿泊客に当ホテルから退去していただくことがあります。
  11. 第11条(営業時間)

    1. 当ホテルの主な施設等の営業時間は、次の通りとし、その他の施設等の詳しい営業時間は備え付けパンフレット、各所の掲示、客室内のインフォメーションブック等でご案内いたします。
      1. (1)フロント、キャッシャー等サービス時間 : 施設内の掲示に定めます
        1. イ) 門限
        2. ロ) フロントサービス
      2. (2)飲食(施設)その他附帯サービス施設時間 : 施設内の掲示に定めます
        1. イ) 朝食
        2. ロ) その他の飲食等
      3. (3)附帯サービス施設時間 : 施設内の掲示に定める
    2. 前項の時間は、必要やむを得ない場合には臨時に変更することがあります。その場合には適当な方法をもってお知らせします。
  12. 第12条(料金の支払い)

    1. 宿泊客が支払うべき宿泊料金等の内訳及びその算定方法は、当ホテルと宿泊客が個別に合意した料金によるものとします。
    2. 前項の宿泊料金等の支払いは、日本国政府が定める指定通貨又は当ホテルが認めた宿泊券、クレジットカード等これに代わり得る方法により、宿泊客の到着の際又は当ホテルが請求した時、フロントにおいて行っていただきます。
    3. 当ホテルが宿泊客に客室を提供し、使用が可能になったのち、宿泊客が任意に宿泊しなかった場合においても、宿泊料金は申し受けます。
  13. 第13条(当ホテルの責任)

    1. 当ホテルは、宿泊契約及びこれに関連する契約の履行に当り、又はそれらの不履行により宿泊客に生じた損害を賠償します。但し、それが当ホテルの責めに帰すべき事由によるものではないときは、この限りではありません。
    2. 当ホテルは、万一の火災等に対処するため、旅館賠償責任保険に加入しております。
  14. 第14条(契約客室の提供ができないときの取り扱い)

    1. 当ホテルは、宿泊客に契約した客室を提供できないときは、宿泊客の了解を得て、できる限り同一の条件による他の宿泊施設を斡旋するものとします。
    2. 当ホテルは、前項の規定にかかわらず他の宿泊施設の斡旋ができないときは、取消料相当額の補償料を宿泊客に支払い、その補償料は損害賠償額に充当します。但し、客室が提供できないことについて、当ホテルの責めに帰すべき事由がないときは、補償料を支払いません。
  15. 第15条(寄託物等の取扱い)

    1. 宿泊客がフロントにお預けになった物品又は現金並びに貴重品について、滅失、毀損等の損害が生じたときは、それが、不可抗力である場合を除き、当ホテルは、その損害を賠償します。但し、現金及び貴重品については、当ホテルがその種類及び価額の明告を求めた場合であって、宿泊客がそれを行わなかったときは、当ホテルは15万円(当ホテルの故意または重過失の場合を除きます)を限度としてその損害を賠償します。
    2. 宿泊客が、当ホテル内にお持込みになった物品又は現金並びに貴重品であってフロントにお預けにならなかったものについて、当ホテルの故意又は過失により滅失、毀損等の損害が生じたときは、当ホテルは、その損害を賠償します。但し、宿泊客から予め種類及び価額の明告のなかったものについては、15万円(当ホテルの故意または重過失の場合を除きます)を限度として当ホテルはその損害を賠償します。
  16. 第16条(宿泊客手荷物又は携帯品保管)

    1. 宿泊客の手荷物が、宿泊に先立って当ホテルに到着した場合は、その到着前に当ホテルが了解したときに限って責任を持って保管し、宿泊客がフロントにおいてチェックインする際にお渡しします。
    2. 宿泊客がチェックアウトしたのち、宿泊客の手荷物又は携帯品が当ホテルに残置していた場合は、発見日を含めて14日間保管することとします。但し、消耗品、飲食物その他衛生環境を損なうもの並びに新聞、雑誌、ビニール製傘その他日常生活品等であって、所有権を放棄したと認められるものについては翌日に処分し、現金並びに貴重品については発見日を含めて7日間保管し、その後最寄りの警察署に届けるか、若しくは当社所定の管理手順に従い処理することとします。
    3. 前2項の場合における宿泊客の手荷物又は携帯品の保管について、当ホテルの責任は、第1項の場合にあっては前条第1項の規定に、前項の場合にあっては同条第2項の規定に準ずるものとします。
  17. 第17条(駐車の責任)

    1. 宿泊客が当ホテルの駐車場をご利用になる場合、車輌のキーの寄託の如何にかかわらず、当ホテルは場所をお貸しするものであって、車輌の管理責任まで負うものではありません。但し、駐車場の管理に当り、当ホテルの故意又は過失によって損害を与えた場合は、その賠償の責めに任じます。
  18. 第18条(宿泊客の責任)

    1. 宿泊客による本約款もしくは利用規則に違反する行為及びその他宿泊客の責に帰すべき事由により、当ホテルが客室の清掃・修繕費用の支出、販売機会の喪失その他の損害を被ったときは、宿泊客に、当ホテルが被った損害を賠償していただきます。
  19. 第19条(裁判管轄及び準拠法)

    1. 本約款による宿泊契約及びこれに関連する契約に関して生じる一切の紛争については、当ホテルの所在地を管轄する地方裁判所をもって専属管轄裁判所とし、日本の法令に従い解決されるものとします。
  20. 第20条(言語)

    1. 本約款は日本語と英語で作成されていますが,日本語版と英語版との間に不一致又は相違があるときは,すべて日本語版によるものとします。
  21. 第21条(本約款の変更)

    1. 当ホテルは、以下の各号のいずれかに該当する場合は、民法第548条の4の規定に基づき本約款を随時変更できるものとします。本約款が変更された後の宿泊契約は、変更後の本約款が適用されます。
      1. (1)本約款の変更が、宿泊客の一般の利益に適合するとき
      2. (2)本約款の変更が、宿泊契約の目的に反せず、かつ、変更の必要性、変更後の内容の相当性及びその内容その他の変更に係る事情に照らして合理的なものであるとき
    2. 本約款の変更を行う場合、当ホテルは変更後の本約款の効力発生日を定め、効力発生日の2週間前までに、変更後の本約款の内容とその効力発生日を当ホテルのインターネットサイトに表示する方法により宿泊客に周知します。
    3. 前2項の規定にかかわらず、前項の本約款の変更に関する周知後に宿泊客が当ホテルの利用申し込みをした場合又は当ホテル利用日までに宿泊契約の解約の手続を取らなかった場合、当該宿泊者は本約款の変更に同意したものとします。

以上

株式会社チョイスホテルズジャパン
2024年1月15日改定

別表「取消料(キャンセルポリシー)」(第6条関係)

基本のキャンセルポリシー(下記注記を併せてご確認ください)

解除人数 不泊 当日 前日 10日前 20日前
1~5名 100% 80% 20% - -
6~14名 100% 100% 80% 20% -
15名以上 100% 100% 80% 40% 20%

特別店舗のキャンセルポリシー(下記注記を併せてご確認ください)
(hotel around TAKAYAMA)

解除人数 不泊 当日 前日 2日前 3日前 4日前 5日前 6日前 7日前 8日前 9日前 10日前 14日前 20日前 30日前
1~14名 100% 100% 80% 20% 20% 20% 20% - - - - - - - -
15~29名 100% 100% 80% 20% 20% 20% 20% 20% 20% 20% 20% - - - -
30名以上 100% 100% 80% 50% 50% 50% 50% 50% 20% 20% 20% 20% 20% 20% -

(注記)
※%は、宿泊料金に対する取消料の比率です。
※契約日数の短縮、及び室数の減少など一部について変更があった場合は、該当する全ての日の分についての取消料を収受します。
※契約の解除があった場合、契約を解除された人数分の宿泊料金を基に算出した額の取消料を収受します。

利用規則

当ホテルをご利用のお客様には、宿泊約款第10条にもとづき下記の規則をお守りいただくことになっております。この規則で定められた事項をお守りいただけないときには、宿泊約款第7条により宿泊の継続をお断りさせていただくことがありますので、ご了承くださいませ。

    1. 廊下及び客室内で暖房用、炊事用、お香などの火器を使用なさらないこと。
    2. 火災が発生しやすい場所及び当ホテル所定の場所以外で喫煙をなさらないこと。(電子タバコ、加熱式タバコ等による喫煙を含みます。)
    3. 高声放歌や喧騒な行為その他で、他のお客様にご迷惑を及ぼさないこと。
    4. 廊下及び客室内に次に類するものをお持ち込みなさらないこと。
      1. イ) 動物、鳥類等(盲導犬等を除きます。)
      2. ロ) 著しく悪臭を発するもの
      3. ハ) 著しく多量な物品
      4. ニ) 覚醒剤、麻薬類等、法令により所持を禁止されている薬品類
      5. ホ) 発火又は引火しやすい火薬や揮発油類及び身体に害を及ぼす危険性のある薬品
      6. ヘ) 適法に所持を許可されていない鉄砲、刀剣類
    5. 廊下及び客室内で賭博、その他風紀を乱すような行為をなさらないこと。
    6. みだりに外来者を客室内に呼び入れたり、客室内の諸設備、諸物品を使用させたりなさらないこと。
    7. 客室やロビーを無断で営業所、展示会などの目的に使用なさらないこと。
    8. 廊下及び客室内の諸物品を、その目的以外の用途に使用なさらないこと。
    9. 館内の諸設備及び諸物品の移動、加工、持ち出し、及び本来の用途以外の目的での使用すること。
    10. 当ホテルの安全・衛生を妨げる行為をなさらないこと。
    11. ユニットバス内で染毛・漂白剤等の使用をなさらないこと。
    12. ホテルの品位をそこなうような品物を、人目につきやすい場所にお置きにならないこと。
    13. ホテル内で他のお客様に広告物を配布するような行為をなさらないこと。
    14. 廊下やロビーなどに、所持品を放置なさらないこと。
    15. 当ホテルが許可する施設以外から飲食物等の出前をおとりにならないこと。
    16. お預かりのお洗濯やお忘れ物の保管期間は特にご指定の無い限り、ご出発後7日までとさせていただきます。
    17. ナイトウェア・スリッパ等のままで廊下・ロビー・レストラン等の公共スペースをご利用になることはご遠慮ください。
    18. ご宿泊を延長なさるときは、前日までのご宿泊料を清算させていただきます。なお、お勘定は請求書をご提示申し上げた時にお支払いいただくことになっております。
    19. 客室ルームキーを紛失した場合は、鍵交換工事に要する費用の全額を申し受けます。

2024年1月15日改定

General Accommodation Terms and Conditions

  1. Article 1 (Scope of Application)

    1. Accommodation agreements and related agreements with respect to accommodation facilities that are members of our chain of hotels (hereinafter referred to as "the Hotel") entered into by the Hotel with guests shall be in accordance with the provisions of these general terms and conditions, and any matters not provided for in these general terms and conditions shall be in accordance with laws and regulations or generally established practices.
    2. When there are agreed upon items which differ from this Contract (including Attachments) in the individual contract for accommodations, said items shall have priority over this Contract.
  2. Article 2 (Application for Accommodation Contract)

    1. A Guest who intends to make an application for an Accommodation Contract with the Hotel shall notify the Hotel of the following particulars:
      1. (1) Name of the Guest(s);
      2. (2) Date of accommodation and estimated time of arrival;
      3. (3) Contact information of the guest or reservation holder;
      4. (4) Accommodation charges (including taxes) ; and
      5. (5) Other particulars deemed necessary by the Hotel.
    2. If Guests request to extend their stay, during their stay, beyond the date in subparagraph (2) of the preceding Paragraph, it shall be regarded as an application for a new Accommodation Contract at the time such request is made.
  3. Article 3 (Conclusion of Accommodation Contracts, etc.)

    1. An accommodation agreement shall be established when the Hotel accepts the application described in the preceding article and when the acceptance is indicated on the URL of the Hotel’s website for reservations (hereinafter referred to as the "Website"), or when an e-mail to that effect reaches the server managing the e-mail address designated by the guest.
    2. When a Contract for Accommodation has been concluded in accordance with the provisions of the preceding Paragraph, the Guest is requested to pay an accommodation deposit set by the Hotel within the limits of Basic Accommodation Charges covering the Guest's entire period of stay (3 days when the period of stay exceeds 3 days) by the date specified by the Hotel.
    3. The deposit shall be applied to the room charge ultimately payable by the guest, and if a situation arises in which the provisions of Articles 6 and 18 apply, the deposit shall be applied to the penalty charge and then to compensation, and any remaining amount shall be returned upon payment of the charge in accordance with Article 12.
    4. If the Guest fails to pay the deposit by the date as stipulated in Paragraph 2, the Hotel shall treat the Accommodation Contract as invalid. However, the same shall apply only in the case where the Guest is thus informed by the Hotel when the period of Payment of the deposit is specified.
    5. In the event that the Hotel has presented an incorrect room charge on the Website and you have applied for a room agreement based on such room charge and the Hotel has accepted the application, if the room charge is significantly lower than the room charge for the preceding and following dates, unless there is an indication of the reason for the lower rate, such as "limited," "special," "campaign," etc., the room agreement will be canceled and we will promptly notify you to that effect because it is an acceptance based on a mistake under the Civil Code.
  4. Article 4 (Special Contracts Requiring No Accommodation Deposit)

    1. Notwithstanding the provisions of Paragraph 2 of the preceding Article, the Hotel may enter into a special contract requiring no accommodation deposit after the Contract has been concluded as stipulated in the same Paragraph.
    2. In the case when the Hotel has not requested payment of the deposit as stipulated in Paragraph 2 of the preceding Article and/or has not specified the date of payment of the deposit at the time the application for an Accommodation Contract has been accepted, it shall be treated as though the Hotel has accepted a special contract prescribed in the preceding Paragraph.
  5. Article 5 (Refusal of Accommodation Contracts)

    1. The Hotel may not accept the conclusion of an Accommodation Contract under any of the following circumstances:
      • (1) When the application for accommodation does not conform with the provisions of these Terms and Conditions;
      • (2) When the Hotel is fully booked and there is no vacancy;
      • (3) When the Guest seeking accommodation is deemed liable to conduct himself/herself in a manner that will violate laws or act against the public order or good morals in regard to his/her accommodation;
      • (4) When the person or the group requesting Hotel accommodation is recognized as one of the following:
        1. a) An organized crime group (hereinafter collectively referred to as an "Organized Crime Group”) as prescribed in Article 2 (ii) of the Act on Prevention of Unjust Acts by Organized Crime Group Members (Code 77 issued in 1991); an Organized Crime Group member (hereinafter collectively referred to as an "Organized Crime Group Member”) as prescribed in Article 2 (vi) of the said Act; a semi-regular Organized Crime Group Member; or a party related to Organized Crime Group;
        2. b) A corporate or an organization whose business activities are governed by an Organized Crime Group or an Organized Crime Group Member; or
        3. c) A corporate whose executive management has an Organized Crime Member.
      • (5) When the person requesting Hotel accommodation is behaving in such a manner as to be an annoyance to other guests;
      • (6) When a person who intends to stay at the Hotel commits an act of violent demand against the Hotel or its employees, or demands a burden exceeding a reasonable range (including repeated demands for services not provided by the Hotel or unreasonably restraining the Hotel's employees for an extended period of time).
      • (7) When a person who intends to stay at the Hotel is a patient with a specified infectious disease, etc. as defined in Article 5, Paragraph 1, Item 1 of the Hotel Business Act.
      • (8) When accommodation cannot be allowed due to a natural disaster, trouble with the facilities, shortage of staff or for any other unavoidable reason.
      • (9) When there are reasons specifically prescribed by the ordinances of each prefecture or municipality.
      • (10) When only minors without parental permission stay in the room.
      • (11) When the person who made an application for an Accommodation Contract is found to have hidden an intention of making a commercial profit at the reserved room.
  6. Article 6 (Right to Cancel Accommodation Contracts by the Guest)

    1. The Guest is entitled to cancel the Accommodation Contract by notifying the Hotel.
    2. In the event that a guest cancels all or part of the accommodation agreement due to reasons attributable to the guest, the Hotel shall charge a cancellation fee in accordance with the attached table. However, in such cases where the Hotel accepts the covenant stipulated in Article 4, paragraph 1, this shall only apply when, at the time of accepting the said covenant, the Hotel has notified the guest of the fee payment obligation in the event of the guest canceling the accommodation agreement.
    3. If the Guest does not appear by 8:00 p.m. of the accommodation date without advance notice (30 minutes after the expected time of arrival if the Hotel is notified), the Hotel may regard the Accommodation Contract as being cancelled by the Guest.
  7. Article 7 (Right to Cancel Accommodation Contract by the Hotel)

    1. The Hotel may cancel the Accommodation Contract under any of the following circumstances:
      • (1) When the Guest is deemed liable for conduct and/or has conducted himself/herself in a manner that will violate laws or act against the public order and good morals in regard to his/her accommodation.
      • (2) When the Guest is recognized as one of the following:
        1. a) An Organized Crime Group; an Organized Crime Group Member; a semi-regular Organized Crime Group Member; or a party related to Organized Crime Group;
        2. b) A corporate or an organization whose business activities are governed by an Organized Crime Group or an Organized Crime Group Member; or
        3. c) A corporate whose executive management has an Organized Crime Member.
      • (3) When the Guest has or is likely to cause significant inconvenience to other guests.
      • (4) When a person who intends to stay at the Hotel is a patient with a specified infectious disease, etc. as defined in Article 5, Paragraph 1, Item 1 of the Hotel Business Act.
      • (5) When the Guest commits an act of violent demand against the Hotel or its employees, or demands a burden exceeding a reasonable range (including repeated demands for services not provided by the Hotel or unreasonably restraining the Hotel' s employees for an extended period of time).
      • (6) When the Guest is behaving in such a manner as to be an annoyance to other guests;
      • (7) When the Guest does not comply with the prohibitions of the Hotel's Rules of Use, such as smoking (including smoking with electronic cigarettes, heated cigarettes, or similar tobacco products) in a non-smoking guest room, tampering with firefighting equipment, etc., and failure to comply with other prohibitions in the Rules of Use established by the Hotel.
      • (8) When the Hotel and/or Hotel staff suffers from violent threat or unreasonable burden from the Guest
      • (9) When a guest has made an application for accommodation without actually intending to stay at the hotel.
      • (10) When the Guest breaches these Terms and Conditions, Hotel Regulations stipulated by the Hotel and any agreements that have otherwise been concluded by the Hotel and the Guest.
    2. If the Hotel has canceled the Accommodation Contract in accordance with the preceding Paragraph, the Hotel shall not charge the Guest for any of the services during the contractual period he/she has not received. However, if the cancellation was caused by the reason as prescribed other than in subparagraph (6) of the preceding Paragraph, the Hotel shall charge the Guest for the services he/she has not received as the cancellation fee. In this case, the Guest is not exempt from the liability for damages he/she has incurred to the Hotel as prescribed in Article 18.
  8. Article 8 (Registration)

    1. The Guest shall register the following particulars at the Front Desk of the Hotel on the day of accommodation:
      • (1) Name, age, gender, address and contact information of the Guest(s);
      • (2) Nationality, passport number, port and date of entry in Japan;
      • (3) Date and estimated time of departure; and
      • (4) Other particulars deemed necessary by the Hotel.
    2. In the case where the Guest intends to pay his/her accommodation charges prescribed in Article 12 by any means other than Japanese currency, such as coupons or credit cards, these credentials shall be shown in advance at the time of the registration prescribed in the preceding Paragraph.
  9. Article 9 (Occupancy Hours of Guest Rooms)

    1. The Guest is entitled to occupy the contracted guest room of the Hotel from 3:00 p.m. on the day of arrival to 10:00 a.m. on the day of departure. (Some hotels are not subjected.) However, in the case when the Guest is accommodated continuously, the Guest may occupy the guest room all day, except for the days of arrival and departure.
    2. Notwithstanding the provisions of the preceding paragraph, the Hotel may accept the use of guest rooms outside the hours specified in the preceding paragraph. In such cases, the following additional fees will be charged.
      • (1) 1,000 yen for 1 person, 1,500 yen for 2 persons, 2,000 yen for 3 persons, 2,500 yen for 4 persons, and 3,000 yen for 5 or more persons per hour of extended time (applicable to all hotels managed by Greens Co., Ltd.)
      • (2) With respect to the preceding item, the extension is limited to 2:00 p.m.
    3. In the event that a guest stays in the same room for two or more consecutive nights, the Hotel shall, in principle, clean the room daily. In the event that a guest requests that no cleaning be required, or in the event that a guest stays in the same room for four or more consecutive nights even if the plan does not allow for cleaning, the Hotel’s staff may enter the room and clean it at least once every three days from the standpoint of hygiene control, and the guest may not refuse this request.
    4. In cleaning the guest room as described in the preceding paragraph, the Hotel may request the cooperation of the guest to ensure that the Hotel’s staff does not touch the guest's personal belongings. In the event that the Hotel deems it necessary for safety and hygiene purposes, it may request the guest to move (change) room, and the guest may not refuse this request.
  10. Article 10 (Observance of Hotel Regulations)

    1. Guests are required to follow the Rules of Use (including notices, etc. posted in the facilities) provided by the Hotel.
    2. In addition to the General Accommodation Terms and Conditions and the Rules of Use, guests are required to follow any instructions that the Hotel deems appropriate from the standpoint of safety and hygiene. In the event that a guest fails to follow the instructions of the Hotel without justifiable reason, the Hotel may refuse accommodation or cancel the accommodation agreement and ask the guest to leave the Hotel in accordance with the provisions of Articles 5 and 7.
  11. Article 11 (Business Hours)

    1. The business hours of the Hotel main facilities are as follows, and those of other facilities, etc. shall be notified in detail by brochures as provided, notices displayed in various places, the Service Directory in guest rooms and other means.
      1. (1) Service hours of the Front Desk, cashier etc.: To be posted within the premises of the Hotel.
        1. a) Closing time
        2. b) Front service
      2. (2) Service hours for dining, drinking etc.: To be posted within the premises of the Hotel.
        1. a) Breakfast
        2. b) Other dining, drinking services
      3. (3) Additional services hours: To be posted within the premises of the Hotel.
    2. The business hours specified in the preceding Paragraph are subject to temporary changes due to unavoidable circumstances of the Hotel. In such cases, the Guest shall be informed by appropriate means.
  12. Article 12 (Payment of Accommodation Charges)

    1. The breakdown of accommodation charges and means to calculate them shall be discussed and agreed upon by the Hotel and the Guest to be applied to each case.
    2. Accommodation charges, etc. as stated in the preceding Paragraph shall be paid at Front Desk at the time of the Guest's arrival or upon request by the Hotel in currency or other means acceptable to the Hotel such as coupons and credit cards.
    3. Accommodation charges shall be paid even if the Guest voluntarily does not utilize the accommodation facilities provided for him/her by the Hotel after they are made available.
  13. Article 13 (Liabilities of the Hotel)

    1. The Hotel shall compensate the Guest for damage if the Hotel has caused such damage to the Guest in the fulfillment or the nonfulfillment of the Accommodation Contract and/or related agreements. However, the same shall not apply in cases where such damage has been caused due to reasons for which the Hotel is not liable.
    2. The Hotel is covered by Hotel Liability Insurance to deal with unexpected fire and/or other disasters.
  14. Article 14 (Handling when Unable to Provide Contracted Rooms)

    1. The Hotel shall, when unable to provide contracted rooms, arrange accommodation of the same standard elsewhere for the Guest insofar as practicable with the consent of the Guest.
    2. When arrangement of other accommodation cannot be made, notwithstanding the provisions of the preceding Paragraph, the Hotel shall pay the Guest a compensation fee equivalent to the cancellation charges and the compensation fee shall be applied to reparations. However, when the Hotel cannot provide accommodation due to causes for which the Hotel is not liable, the Hotel will not compensate the Guest.
  15. Article 15 (Handling of Deposited Articles)

    1. In the event of loss of or damage to articles, cash or valuables deposited by a guest at the front desk, the Hotel shall compensate those damages, except in the case of force majeure. However, with regard to cash and valuables, in the event that the Hotel requires the guest to disclose the type and value of such items and the guest fails to do so, the Hotel will compensate for damages up to a limit of 150,000 yen (except in the case of willful misconduct or gross negligence on the part of the Hotel).
    2. In the event of loss or damage caused by the Hotel's willful misconduct or negligence to articles, cash, or valuables brought into the Hotel by a guest and not left at the front desk, the Hotel will compensate such damages. However, if the type and value of the item is not specified by the guest in advance, the Hotel will compensate for damages up to a limit of 150,000 yen (except in the case of willful misconduct or gross negligence on the part of the Hotel).
  16. Article 16 (Custody of Baggage and/or Belongings of Guest)

    1. When the baggage of the Guest is brought into the Hotel before his/her arrival, the Hotel shall be liable to store it only in the case when such a request has been accepted from the Hotel. The baggage shall be handed over to the Guest at the Front Desk at the time of his/her check-in.
    2. When the baggage or belongings of the Guest are left behind in the Hotel after check-out, the Hotel shall keep it under its custody for 14 days including the day on which it is discovered. However, baggage or belongings which are consumable goods, food and drinks, and other items that impair the hygienic environment, newspapers, magazines, plastic umbrellas, and other everyday items, and which it has been deemed the Guest has relinquished ownership shall be disposed of the next day. Furthermore, the hotel shall keep cash and valuables under its custody for seven days including the day on which it is discovered and shall then deliver it to the nearest police station or handle it according to the management procedures prescribed by the Company.
    3. Liability of the Hotel in regards to the custody of the Guest's baggage and belongings in the case of the preceding two paragraphs shall be in accordance with the provisions of Paragraph 1 of the Preceding Article in the case of Paragraph 1, and with the provisions of Paragraph 2 of the same Article in the case of Paragraph 2.
  17. Article 17 (Liability in Regard to Parking)

    1. The Hotel shall not be liable for the custody of the vehicle of the Guest when the Guest utilizes the parking lot within the premises of the Hotel, as it shall be regarded that the Hotel simply offers the space for parking, whether the key of the vehicle has been deposited to the Hotel or not. However, the Hotel shall compensate the Guest for damage caused through intent or negligence on the part of the Hotel in regards to the management of the parking lot.
  18. Article 18 (Liability of the Guest)

    1. The Guest shall compensate the Hotel for the damage caused through breach of these Terms and Conditions and/or any other regulations stipulated by the Hotel or through any actions intent or negligence on part of the Guest. The Guest shall also compensate for the loss when such breach or actions incur the Hotel the expenses to clean and/or repair the damaged hotel room or cause loss of sales opportunities for the Hotel.
  19. Article 19 (Jurisdiction and Governing Law)

    1. Any and all disputes arising out of or in connection with the accommodation agreement and related agreements under these terms and conditions shall be settled in accordance with the laws and regulations of Japan and shall be subject to the exclusive jurisdiction of the district court having jurisdiction over the location of the Hotel.
  20. Article 20 (Language)

    1. These Terms and Conditions are in both Japanese and English. In case of a discrepancy between the Japanese version and English version, the Japanese version will take precedence.
  21. Article 21 (Amendments to these Terms and Conditions)

    1. The Hotel reserves the right to amend these general terms and conditions at any time in accordance with the provisions of Article 548-4 of the Civil Code, in the event of any of the following. In the event that these general terms and conditions are amended, the accommodation agreement shall be governed by the amended general terms and conditions.
      1. (1) When the amendment of these general terms and conditions conforms to the general interests of the guests.
      2. (2) When the amendment of these general terms and conditions does not conflict with the objectives of the accommodation agreement and is rational when considering the necessity of the amendment, the appropriateness of the amended content, the details thereof, and other circumstances pertaining to the amendment.
    2. In the event of any amendment to these general terms and conditions, the Hotel shall determine the effective date of the amended terms and conditions and notify the guests of the amended terms and conditions and the effective date of the amended terms and conditions by displaying them on the Hotel's website at least two weeks prior to the effective date of the amended terms and conditions.
    3. Notwithstanding the provisions of the preceding two paragraphs, in the event that a guest applies to use the Hotel after the notification of changes to these general terms and conditions as stated in the preceding paragraph or fails to take steps to terminate the accommodation agreement by the date of use of the Hotel, said guest shall be deemed to have agreed to such changes to these general terms and conditions.

Choice Hotels Japan Co., Ltd.
Revised: January 15, 2024

Appendix "Cancellation Policy" (related to Article 6)

Basic Cancellation Policy (please also see note below)

No Show Day of your stay Previous day 10 Days Before 20 Days Before
1-5 persons 100% 80% 20% - -
6-14 persons 100% 100% 80% 20% -
15 or more persons 100% 100% 80% 40% 20%

Branch-Specific Cancellation Policy (please also see note below)
(hotel around TAKAYAMA)

No Show Day of your stay Previous day 2 Days Before 3 Days Before 4 Days Before 5 Days Before 6 Days Before 7 Days Before 8 Days Before 9 Days Before 10 Days Before 14 Days Before 20 Days Before
1-14 persons 100% 100% 80% 20% 20% 20% 20% - - - - - - -
15-29 persons 100% 100% 80% 20% 20% 20% 20% 20% 20% 20% 20% - - -
30 or more persons 100% 100% 80% 50% 50% 50% 50% 50% 20% 20% 20% 20% 20% 20%

(Note)
* The % is the ratio of the penalty to the room rate.
* In the event of a partial change, such as shortening the contracted number of days or reducing the number of rooms, a cancellation fee will be charged for all applicable days.
* In the event of cancellation of an agreement, a cancellation fee calculated based on the room charge for the number of persons for whom the agreement has been canceled will be collected.

Terms of Use

The Guest shall observe the following Hotel Regulations pursuant to Article 10 of the Terms and Conditions. When the Guest fails to observe any of these Hotel Regulations, the Hotel may cancel or terminate the Accommodation Contract in accordance with Article 7.

    1. The Guest shall not use fire for the purposes of heating, cooking and burning of incense etc. in corridors or the contracted room.
    2. The Guest shall not smoke in fire-prone areas and any other areas other than those designated by the Hotel. (This also applies to smoking with electronic cigarettes, heated cigarettes, and similar tobacco products)
    3. The Guest shall not sing out loud, make noises and otherwise behave in the way to be annoyance to other guests.
    4. The Guest shall not bring the following things into corridors or the contracted room:
      1. a) Animals and birds (excluding guide dogs)
      2. b) Items that emit a noticeably bad odor
      3. c) Significantly large quantities of goods
      4. d) Stimulants (e.g., psychoactive drugs like methamphetamine, ritalin, etc.), narcotics, and other drugs whose possession is prohibited by law
      5. e) Explosives, volatile oils, and other chemicals that may ignite or catch fire or cause bodily harm
      6. f) Guns and swords that are not legally permitted to be possessed
    5. The Guest shall not engage in behaviors that violate public morals such as gambling in corridors or the contracted room.
    6. The Guest shall not invite into the contracted hotel room his/her acquaintances in an indiscrete manner when they are not hotel guests and let them use facilities and goods in the room.
    7. The Guest shall not use the lobby and the contracted room for sales or exhibition purposes without permission.
    8. The Guest shall not use goods and articles in corridors or the contracted room for purposes unintended for them.
    9. The Guest shall not move, process, take out, or use for purposes other than the original use of facilities and various items in the building.
    10. The Guest shall not engage in any activity that interferes with the safety and hygiene of the Hotel.
    11. The Guest shall not dye or bleach his/her hair in the prefabricated bath unit.
    12. The Guest shall not place indecent materials that may injure dignity of the hotel in view of many.
    13. The Guest shall not distribute advertisements to other guests in the hotel premises.
    14. The Guest shall not leave his/her belongings in corridors or at the lobby unattended.
    15. The Guest shall not take delivery of food and beverages from any establishment other than those approved by the Hotel.
    16. The storage period for guests’ laundry and lost and found items is up to 7 days after the guest’s departure, unless otherwise specified.
    17. The Guest shall not walk about or use public spaces in the hotel such as corridors, lobby and restaurants in night wears and slippers.
    18. When the Guest wishes to extend the period of stay, he/she shall be first requested to pay the accommodation charges up to the previous day upon the issuance of invoice by the Hotel.
    19. In the event that a guest room key is lost, the guest will be charged the full cost of the lock replacement work.

Revised: January 15, 2024

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